Νέα μέτρα αναμένονται για τους μοτοσικλετιστές με τη διαμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ειδικότερα, η παράλειψη χρήσης κράνους θα έχει ως συνέπεια την επιβολή διοικητικού προστίμου και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης.
Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στο ΕΡΤNews, αναφέρθηκε στις αλλαγές που εισάγονται και τόνισε ότι η παραβίαση του κανόνα για τη χρήση κράνους θα έχει συνέπειες όχι μόνο στην επιβολή προστίμου, αλλά και στην αφαίρεση του διπλώματος. «Το δεν φοράω κράνος έχει ένα διοικητικό πρόστιμο, την αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως ο οδηγός πιαστεί ξανά μέσα σε ένα διάστημα να μην το φοράει και έπειτα πιαστεί για 3η φορά μέσα σε μια 5ετία, το δίπλωμα θα αφαιρείται για 3 χρόνια», είπε αρχικά ο υφυπουργός.
Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο της εκστρατείας για την ευαισθητοποίηση των δικυκλιστών, που ξεκινά με την πρωτοβουλία των υπουργείων Υγείας και Ανάπτυξης καθώς και της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, το μήνυμα είναι σαφές: «Όχι βενζίνη αν δεν φοράς κράνος».
Μία, ακόμη, σημαντική αλλαγή στον ΚΟΚ είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, εντός του αστικού ιστού, αλλά όχι σε κεντρικές αρτηρίες, σε μια προσπάθεια για την αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο Βασίλης Οικονόμου σημείωσε σχετικά: «Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το τραγικό φαινόμενο πως το 2023, από τους 621 νεκρούς σε τροχαία, οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα σε πόλεις». Την ίδια στιγμή, την ευθύνη την έχει πλέον ο οδηγός του οχήματος και όχι ο ιδιοκτήτης του.
Επιπλέον, ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ή το παρκάρισμα σε ράμπες ΑμεΑ. Όπως δήλωσε ο κ. Οικονόμου, «η ΛΕΑ είναι ιερή, είναι για ασθενοφόρα και οχήματα έκτακτης ανάγκης. Οσοι την παραβιάζουν θα αντιμετωπίζουν αυστηρές ποινές».
Ακόμη, αυστηρότερες ποινές θα επιβάλλονται για περιπτώσεις παραβάσεων όπως η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, με αυξανόμενες κυρώσεις για υποτροπές. «Το δεν φοράω κράνος έχει ένα πρόστιμο διοικητικό: αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως σε ξαναπιάσω μέσα σε ένα διάστημα, πάλι να μην το φοράς και σε ξαναπιάσω τρίτη φορά μέσα σε μια πενταετία, θα αφαιρείται το δίπλωμα για 5 χρόνια».
Τι θα ισχύσει για τα ηλεκτρικά πατίνια
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται ,επίσης, στους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά πατίνια, με στόχο την ασφάλεια των χρηστών και την αποφυγή δυστυχημάτων. «Το ηλεκτρικό πατίνι θα απαγορεύεται για άτομα κάτω των 15 ετών. Οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι ένα παιδί 12 ετών δεν μπορεί να κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα σε κεντρικές οδούς, όπως η Μεσογείων».
Τα πατίνια θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες, όπως περιορισμός ταχύτητας στα 25 χλμ./ώρα και υποχρεωτική χρήση κράνους και φωτεινών σημάτων.
Ψηφιακές κλήσεις
Τέλος, σημειώνεται πως ο νέος ΚΟΚ θα εισαγάγει καινοτομίες, όπως η ψηφιακή κλήση, μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης παραβάσεων, που εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την επιβολή του νόμου και θα μειώσει τη γραφειοκρατία. Ο Βασίλης Οικονόμου τόνισε ότι οι παραβάτες θα λαμβάνουν με sms την κλήση. «Η προσπάθεια είναι να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μειώνοντας τους νεκρούς από τροχαία και ενισχύοντας την ασφάλεια όλων των πολιτών», είπε.
parapolitika.gr