Ηταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ακόμη σοκ, με την πτώχευση του γερμανικού τουριστικού πράκτορα We-Flytour, ένα χρόνο μετά την ίδρυσή του.
Όπως ανακοίνωσε το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF), η πτώχευση δεν αφορά μόνο πολυάριθμα ακυρωμένα ταξίδια, αλλά και περίπου 1.500 ταξιδιώτες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε δημοφιλείς προορισμούς διακοπών, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος.
Η ανακοίνωση της πτώχευσης έρχεται μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της We-Flytour ότι παύει επίσημα τις δραστηριότητές της στο τοπικό δικαστήριο.
Ο tour operator, με έδρα τη Χεβρώνα της Γερμανίας δραστηριοποιείται στη γερμανική αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2023 και έχει αναγνωριστεί ως ειδικός στην Τουρκία, ενώ στα σχέδιά του ήταν και η Ελλάδα.
Ο We-Flytour, ο οποίος βρίσκεται υπό την “ομπρέλα” της AAH Management Company SA, με έδρα από το Λουξεμβούργο, παρά το φιλόδοξο ξεκίνημα και την αυξανόμενη δημοτικότητα μέσω συνεργασιών με ταξιδιωτικά γραφεία, φάνηκε να αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, τις οποίες δεν κατάφερε να ξεπεράσει.
Ο κύριος λόγος για την πτώχευση, σύμφωνα με τον t.o. είναι η αλλαγή παρόχου πιστωτικής κάρτας. Ο προηγούμενος πάροχος, η Get Net, πάροχος υπηρεσιών της Santander Bank, αποσύρθηκε από την αγορά. Ωστόσο, με τον νέο πάροχο, o We-Flytour δεν μπόρεσε να ρυθμίσει εγκαίρως τη διαδικασία πληρωμών, γεγονός που οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ως αποτέλεσμα, σημαντικοί συνεργάτες πωλήσεων αποχώρησαν, γεγονός που οδήγησε τoν We-Flytour σε πτώχευση.
Οι επιπτώσεις στους ταξιδιώτες
Από την πτώχευση επηρεάζονται τόσο πελάτες που βρίσκονται, ήδη, σε ταξίδια, όσο και εκείνοι που προγραμμάτιζαν ταξίδια. Όλα τα ταξίδια με ημερομηνία έναρξης μέχρι τις 26 Νοεμβρίου ακυρώθηκαν από τον We-Flytour. Ωστόσο, το DRSF, το οποίο είναι αρμόδιο για την προστασία των οργανωμένων ταξιδιών, αντέδρασε γρήγορα, διασφαλίζοντας την ασφαλή επιστροφή όλων των παραθεριστών ή, αν είναι δυνατόν, τη συνέχιση των ταξιδιών που έχουν κλείσει. Οι ταξιδιώτες των οποίων οι διακοπές ακυρώθηκαν μπορούν να ελπίζουν σε επιστροφή των χρημάτων τους μόλις ολοκληρωθούν οι συνεχιζόμενες διαδικασίες επαναπατρισμού.
Προκειμένου να παρασχεθεί στους πληγέντες πελάτες ταχεία βοήθεια, το DRSF έχει δημιουργήσει αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Οι τοπικές επαφές είναι διαθέσιμες για τους ταξιδιώτες στην Τουρκία, ενώ έχει δημιουργηθεί μια τηλεφωνική γραμμή στη Γερμανία για άλλους προορισμούς. Επιπλέον, το ταμείο έχει δημιουργήσει μια κεντρική τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης για να απαντά σε γενικές ερωτήσεις.
Η πτώχευση του We-Flytour εντάσσεται σε μια σειρά κρίσεων στον ταξιδιωτικό κλάδο. Μετά τις θεαματικές πτωχεύσεις των Thomas Cook και FTI, πρόκειται για άλλο ένα παράδειγμα των προκλήσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι τουριστικοί πράκτορες. Ειδικά οι νέες εταιρίες, όπως η We-Flytour, βασίζονται συχνά στην ομαλή ροή πληρωμών και στους ισχυρούς συνεργάτες πωλήσεων. Μόλις, όμως, διαταραχθεί αυτή η αλυσίδα, ο οικονομικός κίνδυνος είναι τεράστιος.
Πηγή: money-tourism.gr