Εισηγμένες κοιτάζουν τα ΧρηματιστήριαΛονδίνου και Νέας Υόρκης
-Μυτιληναίος και Τιτάν, δύο εμβληματικές εισηγμένες του ελληνικού χρηματιστηρίου «ανοίγουν δουλειές» και με άλλες αγορές. Ήδη, η μετοχή της Coca Cola διαπραγματεύεται στην αγορά του Λονδίνου με την μερίδα του λέοντος των συναλλαγών να διεξάγονται στο χρηματιστήριο του City, ενώ την ίδια πορεία ακολουθεί και η Austriacard (Βιέννη). Eίναι γεγονός, όπως σημειώνουν χρηματιστηριακές πηγές, ότι η προσέλκυση διεθνών επενδυτών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Ενδεχομένως το ίδιο παράδειγμα, όπως έχει κυκλοφορήσει κατά το παρελθόν, χωρίς να έχει τύχει ιδιαίτερης θέρμης από την διοίκηση της Βιοχάλκο, ακολουθηθεί μελλοντικά και από την διεθνοποιημένη Cenergy, στην οποία ο όμιλος διαθέτει συμμετοχή μεγαλύτερη από 80%.
-Πριν από 10 μέρες κατά την ενημέρωση των αναλυτών σχετικά με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου η διοίκηση της Τιτάν είπε ότι σκοπεύει να εισάγει στην αγορά της Νέας Υόρκης την Titan America. Μάλιστα, ο Μιχάλης Κολακίδης, οικονομικός διευθυντής του ομίλου έλεγε στους αναλυτές ότι «θα δώσουμε ένα μικρό ποσοστό στη δημόσια εγγραφή, αλλά θα πάρει αρκετούς μήνες η διαδικασία με τους συμβούλους και τις κινήσεις που πρέπει να κάνουμε, όπως να αποτυπώσουμε τα μεγέθη των τριών τελευταίων ετών πιο αναλυτικά».
Ο στόχος είναι να κατατεθεί η αίτηση μετά το καλοκαίρι και η προσδοκία είναι να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των μετοχών στις αρχές του 2025.
-Ως προς την Μυτιληναίος, ο όμιλος συμβάλλει περισσότερο από 3% του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας και περίπου 3% των ελληνικών εξαγωγών, με 6.500 εργαζόμενους, σε περισσότερες από 40 χώρες, περισσότερους από 10.000 προμηθευτές, και 2,35 δισ. ευρώ κοινωνικό προϊόν. Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό το success story αποτελεί εχέγγυο για να εισαχθεί σε μια μεγάλη αγορά, όπως του Λονδίνου, που θα προσφέρει τις αποτιμήσεις που αντιστοιχούν σε μια εταιρεία του μεγέθους και των προοπτικών της, στηρίζοντας την στα επόμενα βήματα.
Αναμένει στο ακουστικό
-Αναμένει στο ακουστικό του το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την κατάργηση του φόρου συνδρομητικής ύψους 10%, που πληρώνουν σήμερα οι πολίτες. Όπως γνωστοποίησε χθες ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, το υπουργείο έχει αποστείλει επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών για το θέμα του φόρου της συνδρομητικής, αναμένοντας την απάντησή του. Πρακτικά, με την επιστολή το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναγνωρίζει το αίτημα των παρόχων ως δίκαιο, συμμεριζόμενο τις αιτιάσεις του κλάδου περί αθέμιτου ανταγωνισμού από τις διεθνείς πλατφόρμες streaming, οι οποίες δεν καταβάλλουν κανένα φόρο.
Την κατάργηση του φόρου συνδρομητικής ζητούν επίμονα οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, κάνοντας λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και προειδοποιώντας ακόμη και με δραστικά μέτρα σε περίπτωση που δεν βρουν ευήκοα ώτα στο αίτημά τους. Εν αναμονή του υπουργείου Οικονομικών λοιπόν, το οποίο, πάντως, δεν έχει εντάξει αντίστοιχη πρόβλεψη στον φετινό προϋπολογισμό.
Τα σούπερ μάρκετ του Φλεβάρη και η ευκαιρία του Σκλαβενίτη
-Ο Σκλαβενίτης ενισχύει τη θέση του στη Ρόδο αυξάνοντας τα καταστήματά του σε 6 από 4, καθώς απέκτησε θέση στα 2 από τα 3 σούπερ μάρκετ του τοπικού δικτύου Φλεβάρης. Η επέκταση δεν στοίχισε πολλά αφού η επένδυση περιορίζεται στη μίσθωση ακινήτων, τα οποία όπως λένε οι πληροφορίες παραμένουν στην ιδιοκτησία των μετόχων της Φλεβάρης (Κληρονόμοι Χρύσανθου Φλεβάρη και Σία ΟΕ).
Σημειώνεται ότι η Φλεβάρης που μέχρι πρόσφατα ζητούσε προσωπικό, πριν από λίγες ημέρες φαίνεται ότι αποφάσισε να βάλει …λουκέτο. Αποχαιρέτησε εξάλλου τους πελάτες της με ανακοίνωση στα social media: «Με βαθιά συγκίνηση αλλά και με υπερηφάνεια σας ανακοινώνουμε ότι, μετά από μια μακρά πορεία γεμάτη αγάπη και υποστήριξή σας, το σούπερ μάρκετ μας θα κλείσει τις πόρτες του…». Πηγές της Σκλαβενίτης από την άλλη μεριά μεταφέρουν ότι δεν πρόκειται για εξαγορά και επιβεβαιώνουν ότι τα δύο σούπερ μάρκετ στις περιοχές Κάλαθου και Κολυμπίων θα μετατραπούν σε Σκλαβενίτης σταδιακά από το τέλος Μαΐου, οπότε και θα κατεβάσουν την ταμπέλα Φλεβάρης. Το τρίτο κατάστημα στον Αρχάγγελο Ρόδου θα κλείσει οριστικά ενώ το προσωπικό θα μεταφερθεί στα καταστήματα Σκλαβενίτης όταν αυτά λειτουργήσουν.
Κρίσιμη εβδομάδα για τη Hellenic Train
-Ολοκληρώνεται η αλλαγή φρουράς στην Hellenic Train. Οι ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν και πιθανώς να μην αφορούν μόνον τη νέα διοίκηση της εταιρείας. Η Hellenic Train ετοιμάζεται για νέα αναδιοργάνωση, με πιθανές μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων σε ιδιώτες επενδυτές. Το σίγουρο πάντως είναι ότι αυτή την εβδομάδα θα έχουμε τις τοποθετήσεις του νέου Έλληνα προέδρου που θ’ αποτελέσει το «μάτι της κυβέρνησης» στην εταιρεία και του νέο διευθύνοντα συμβούλου που θα επιχειρήσει να αναζωογονήσει την εταιρεία. Σημειώνεται ότι η έγκριση των αποτελεσμάτων του 2023 άργησε πολύ φέτος, καθώς τα «τζαρτζαρίσματα» μεταξύ απερχόμενης και νεοεισερχόμενης διοίκησης, σχετικά με κονδύλια και δαπάνες ήταν πολλά.
! «Φως» στο επενδυτικό προφίλ ελληνικών επιχειρήσεων, μικρών, μεσαίων και μεγάλων, αναμένεται να ρίξει η ετήσια έκθεση της EIB, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων η οποία θα δοθεί στη δημοσιότητα την επόμενη εβδομάδα.
Πρόκειται για την EIB Investment Survey Results 2023 for Greece που θα παρουσιάσουν στις 30 Μαΐου , ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας μαζί με τον αντιπρόεδρο της EIB, Γιάννη Τσακίρη. Το σημαντικό είναι ότι η έρευνα δεν είναι ούτε ευχολόγιο, ούτε ένας απλός απολογισμός, καθώς δείχνει τις προκλήσεις, τις δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε διάφορα στάδια της πορείας τους, όλων των μεγεθών οι επιχειρήσεις.
Μεγάλη πληρότητα σε σταθερές τιμές, λέει η Ryanair
-Ρίχνει τις προσδοκίες της για τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων για το φετινό καλοκαίρι η Ryanair και πλέον εκτιμά ότι θα κινηθούν στα ίδια προς ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι. Βέβαια, οι τιμές της ευρωπαϊκής χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας είχαν αυξηθεί το τελευταίο φορολογικό έτος (Απρίλιος 2023 – Μάρτιος 2024) κατά τουλάχιστον 20%, κάτι που οδήγησε σε ρεκόρ κερδοφορίας, στα 1,92 δισ. ευρώ, με αύξηση 34% σε σύγκριση με το προηγούμενο φορολογικό έτος. Η ιρλανδική αεροπορική τόνισε ότι η ζήτηση είναι θετική και η πληρότητα για τα σύντομα ταξίδια στην Ευρώπη είναι μεγάλη . Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί οι τιμές να μην έχουν αυξηθεί αλλά δεν αποκλείεται να ανέβουν όσο εξαντλούνται οι θέσεις.