Παραπάνω από ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για την πορεία της σεζόν του 2024, τόσο από τις παραδοσιακές αγορές για το νησί μας όσο και από εκείνες που χαρακτηρίζονται «ιδιαίτερες» αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και με προοπτικές, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Διονύσης Τσιλιγκίρης.
Είπε καταρχάς:
«Φαίνεται ότι θα έχουμε μία πολύ καλή τουριστική σεζόν. Η σεζόν δείχνει ότι θα ξεκινήσει δυνατά και ουσιαστικά, με πτήσεις τσάρτερ, την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου (27-28). Θα έχουμε, όμως, πτήσεις της Aegean και από πολύ νωρίτερα, αυτές με το πρόγραμμα της τρίτης ηλικίας που ξεκινούν στις 12 Φεβρουαρίου. Όμως, η έναρξη της σεζόν, οριοθετείται στα τέλη Μαρτίου».
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Τσιλιγκίρη, η δυναμική των κρατήσεων είναι σε υψηλό επίπεδο αφού πάει αρκετά καλά από όλες τις αγορές και θεωρούν ότι στην έκθεση-βαρόμετρο του Βερολίνου τον Μάρτιο, που πάλι η Ρόδος θα έχει παρουσία με περίπτερο, θα έχουν μία γενική εικόνα για το πώς θα πάει η σεζόν.
Ειδικότερα, όσον αφορά στις αγορές, καταρχάς η ισραηλινή αγορά, σύμφωνα με τον διευθυντή του ΠΡΟΤΟΥΡ, έχει ένα μεγάλο ερωτηματικό ως προς το πώς θα κινηθεί, όμως οι επικοινωνίες με τους tour-operator και γενικά η αίσθηση που έχουμε απ’ αυτούς είναι ότι ζητούν τα δωμάτιά τους, ειδικά από τον Μάιο και μετά και μάλιστα πιθανόν είναι και σε αναζήτηση ακόμη περισσότερων δωματίων γιατί περιμένουν “έκρηξη” των κρατήσεων δεδομένου της κατάστασης στη χώρα τους αυτή τη στιγμή και του περιορισμού των μετακινήσεων.
«Η Ρόδος, λοιπόν, δείχνει και θα είναι το prime destination για την ισραηλινή αγορά», είπε.
Παράλληλα, έχουμε το πολύ σημαντικό της αγοράς της Τουρκίας, καθώς θα υπάρξουν πτήσεις τσάρτερ από Κωνσταντινούπολη από τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου έως και τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου-αυτός είναι ο αρχικός προγραμματισμός και πιθανόν να έχουμε ακόμα καλύτερα νέα από εκεί-και υπάρχουν Τούρκοι tour-operator οι οποίοι ήδη αναζητούν συμβόλαια guarantee σε ξενοδοχεία στην πόλη και πέριξ αυτής, με ημιδιατροφή ή με πρωινό.
Αυτό σημαίνει, ότι θα έχουμε από εκεί επισκεψιμότητα υψηλής εισοδηματικής τάξης που θα κινούνται στο κέντρο της πόλης.
Πολύ θετικά είναι όμως και τα πρώτα δείγματα από την Ινδία.
Θα υπάρξει από το ελληνοϊνδικό Επιμελητήριο μία επίσκεψη και ένα roadshow σε διάφορες πόλεις το οποίο θα ξεκινήσει στις 20 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Μαρτίου καθώς και επίσκεψη εκεί από επιχειρηματίες και από άλλους ελληνικούς προορισμούς.
«Η Ρόδος είναι εκείνη η οποία άνοιξε την αγορά της Ινδίας πρώτη με έναν καινούργιο τρόπο, πέραν αυτών που υπήρχαν μέχρι τώρα, όπου οι Ινδοί ταξίδευαν κυρίως μόνο μέχρι τη Σαντορίνη και τη Μύκονο», σημείωσε ο ίδιος.
Και οι προοπτικές είναι πάρα πολύ θετικές συνυπολογίζοντας, ότι ο χειμερινός τουρισμός μπορεί να στηριχθεί πάνω στους Ινδούς, είπε ο κ. Τσιλιγκίρης και θύμισε ότι στις 25 Δεκεμβρίου είχαμε άφιξη Ινδικού γκρουπ στη Ρόδο, το οποίο μάλιστα επισκέφθηκε και τη Χάλκη.
Χαρακτηριστικό είναι, ότι από τα 1.050 άτομα πέρυσι την πρώτη χρονιά έχουμε φθάσει στα 5.000 άτομα το 2024, που έχουν ήδη κλείσει.
Άλλες προσπάθειες γίνονται στην πορτογαλική αγορά και πριν από μία εβδομάδα το πρώτο γκρουπ από τη Βραζιλία έκλεισε για τον Οκτώβριο του 2024 στη Ρόδο.
«Αυτό δείχνει μία κινητικότητα, η οποία θα αξιοποιηθεί σε βάθος χρόνου.
Όλες αυτές οι νέες αγορές λειτουργούν στη χαμηλή και τη χειμερινή περίοδο και βέβαια είναι αγορές που δεν είναι all-inclusive αφού έρχονται να δουν πολιτισμό, να δοκιμάσουν την τοπική γαστρονομία, να ψωνίσουν», είπε ακόμη.
Όλες οι αγορές απ’ ό,τι φαίνεται πάνε καλά, είπε ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ και ευχήθηκε να σταματήσει και ο πόλεμος στην Ουκρανία και να έχουμε καλά νέα και απ’ αυτές τις χώρες.
Τέλος, έκανε γνωστό, ότι θα ανακοινωθεί η αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με μία χώρα της Μέσης Ανατολής -εκείνοι θα κάνουν την ανακοίνωση-και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ευκολότερη διασύνδεση του νησιού με πόλεις της Ινδίας και δη με το Μουμπάι και το Νέο Δελχί.
Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να πει, ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών που κάνουν εδώ και ενάμιση χρόνο.
Πολύ σημαντικό είναι, μάλιστα, ότι εφόσον αυτό ανακοινωθεί, έγινε χωρίς χρήματα αλλά κατορθώνοντας να πείσουν αυτούς τους επιχειρηματίες ότι στη Ρόδο αξίζει να κάνεις τουριστικές πωλήσεις. ΠΗΓΗ ΡΟΔΙΑΚΗ